Miten Laskea Asiakkaan elinkaariarvo

Asiakkaan elinikäinen arvo (CLTV) on yksi tärkeimpiä mittareita mittaamaan milloin tahansa kasvava yritys. Mittaamalla CLTV suhteessa asiakas hankintameno (CAC), yritykset voivat mitata, kuinka kauan se kestää kuolettaa investoinnin vaaditaan ansaita uusi asiakas — kuten kustannukset, myynti ja markkinointi.

Jos haluat yrityksesi hankkia ja säilyttää erittäin arvokkaita asiakkaita, niin se on tärkeää, että joukkue oppii, mitä asiakkaan elinikäinen arvo on ja miten laskea sitä.,

Asiakkaan Elinikäinen Arvo (CLTV)

Asiakkaan elinikäinen arvo on tieto, joka osoittaa yhteensä tulot yritys voi kohtuudella odottaa yhden asiakkaan tilille. Se katsoo, että asiakkaan tulot arvo ja vertaa sitä useita yhtiön ennustettu asiakkaan elinkaari. Yritykset käyttävät tätä mittaria tunnistaakseen merkittäviä asiakassegmenttejä, jotka ovat yhtiölle arvokkaimpia.

CLTV kertoo yrityksille, kuinka paljon liikevaihtoa ne voivat odottaa yhdeltä asiakkaalta liikesuhteen aikana., Mitä kauemmin asiakas ostaa yritykseltä, sitä suuremmaksi hänen elinaikansa muuttuu.

tähän asiakastuki-ja menestystiimit vaikuttavat suoraan asiakkaan matkan aikana. Asiakaspalvelu reps ja asiakkaiden menestys johtajat keskeisessä asemassa ratkaisemaan ongelmia ja tarjota suosituksia, jotka vaikuttavat asiakkaat pysymään uskollisina yritykselle-tai vaihtuvuus.,

Miten Laskea LTV

laskea asiakkaan elinkaariarvo sinun täytyy laskea keskimääräinen hankinta-arvo, ja sitten kerrotaan, että numero keskimääräinen osto taajuus korko määrittää asiakkaan arvo. Sitten, kun lasket keskimääräinen asiakkaan elinikä, voit moninkertaistaa, että asiakkaan arvo määrittää asiakkaan eliniän arvo.

jumittuminen matikkaan? Niin mekin. Joten puretaan se askel askeleelta yhdessä.,

Vierailla on käytössään seuraavat Resource

Ilmainen Customer Lifetime Value Calculator

Kerro meille hieman itsestäsi pääsyn malliin.

Asiakkaan Elinikäinen Arvo Malli

  1. Laske keskimääräinen hankinta-arvo on: Laske tämä numero jakamalla yhtiön koko liikevaihdosta ajan (yleensä yksi vuosi), jonka määrä ostot aikana, että saman ajanjakson aikana.,
  2. Laske keskimääräinen osto taajuus korko: Laske tämä numero jakamalla määrä ostojen määrä ainutlaatuinen asiakkaita, jotka ovat tehneet ostoksia kyseisenä ajanjaksona.
  3. laske asiakasarvo: laske tämä luku kertomalla keskimääräinen ostoarvo keskimääräisellä ostotaajuudella.
  4. Laske keskimääräinen asiakas käyttöikä: Laske tämä numero keskimäärin useita vuosia, asiakas edelleen ostaa oman yrityksen.
  5. laske CLTV: kerro asiakkaan arvo keskimääräisellä asiakkaan eliniällä., Tämä antaa sinulle tuloja voit kohtuudella odottaa keskimääräinen asiakas tuottaa yrityksesi aikana suhteensa sinuun.

Asiakkaan Elinikäinen Arvo Esimerkki

Käyttämällä tietoja Kissmetrics-raportti, voimme ottaa Starbucks esimerkkinä määrittämiseksi CLTV. Mietintönsä toimenpiteistä, viikoittain ostotottumusten viiden asiakkaita, niin keskiarvot niiden kokonaispinta-arvot yhteen. Noudattamalla edellä mainittuja ohjeita Voimme käyttää näitä tietoja Starbucksin asiakkaan keskimääräisen eliniän laskemiseen.

laske keskimääräinen ostoarvo.,

ensin on mitattava niiden keskimääräinen ostoarvo. Kissmetricsin mukaan tavallinen Starbucksin asiakas kuluttaa noin 5,90 dollaria joka käynnillä. Voimme laskea tämän laskemalla yhteen asiakkaan viikon aikana jokaisella käynnillä käyttämät rahat. Jos esimerkiksi kävisin Starbucksissa kolme kertaa ja käyttäisin yhteensä yhdeksän dollaria, keskimääräinen ostoarvoni olisi kolme dollaria.

Kun me laskea keskimääräinen hankinta-arvo on yksi asiakas, emme voi toista prosessi muita viisi., Sen jälkeen, lisää jokainen keskiarvo yhteen, sitten jakaa tämä arvo määrä asiakkaiden määrä katsastettu (viisi) saada keskimääräinen ostoarvo.

laske keskimääräinen ostotaajuus.

seuraava askel CLTV: n laskemisessa on keskimääräisen ostotaajuuden mittaaminen. Starbucksin tapauksessa on tiedettävä, kuinka monta käyntiä keskivertoasiakas tekee yhteen toimipaikkaansa viikon sisällä. Raportin viiden asiakkaan välillä havaittiin keskimäärin 4,2 käyntiä. Tämä tekee meidän keskimääräinen ostotaajuus hinta 4.2.,

Laske keskimääräinen asiakkaan arvo.

Nyt tiedämme, mitä keskimääräinen asiakas käyttää ja kuinka monta kertaa he käyvät viikossa, voimme määrittää niiden asiakkaiden arvo. Tätä varten meidän on tarkasteltava kaikkia viittä asiakasta erikseen ja kerrottava keskimääräinen ostoarvo niiden keskimääräisellä ostotaajuudella. Tämä kertoo meille, kuinka paljon tuloja asiakas on arvoinen Starbucks aikana viikon., Kun toistamme tämän laskelman kaikille viidelle asiakkaalle, keskitämme heidän arvonsa yhteen, jotta keskivertoasiakkaan arvo olisi 24,30 dollaria.

Laske keskimääräinen asiakkaan käyttöikä span.

vaikka ei ole erikseen kerrottu, miten Kissmetrics mittasi Starbucksin keskimääräisen asiakkaan eliniän, se luettelee tämän arvon 20 vuodeksi. Jos me laskea, Starbucks’ keskimääräinen asiakas käyttöikä meidän olisi tarkasteltava useita vuosia, että jokainen asiakas suosimissa Starbucks. Silloin voisimme keskittää arvot yhteen, jotta saisimme 20 vuotta., Jos sinulla ei ole 20 vuotta odottaa ja tarkastaa, että yksi tapa arvioida asiakkaan elinikä on jakaa 1 by teidän vaihtuvuus prosentteina.

Laskea asiakkaan elinkaariarvo.

kun olemme määrittäneet keskimääräisen asiakasarvon sekä keskimääräisen asiakkaan eliniän, Voimme käyttää näitä tietoja CLTV: n laskemiseen. Tällöin meidän on ensin kerrottava keskimääräinen asiakasarvo 52: lla. Koska olimme mittaus asiakkaille heidän viikoittain tottumukset, meidän täytyy moninkertaistaa niiden asiakkaiden arvo 52 vastaamaan vuosittaista keskiarvoa., Sen jälkeen, kerro tämä luku asiakkaan elinikä arvo (20) saada CLTV. Esimerkiksi Starbucks asiakkaat, että arvo osoittautuu $25,272 (52 x 24.30 x 20= 25,272).

Parantaa Asiakkaan Elinikäinen Arvo

Nyt kun tiedät, asiakkaan elinkaaren arvo, miten voit parantaa sitä? Vaikka on olemassa useita tapoja saada tuloja, asiakastyytyväisyys ja asiakaspysyvyys ovat kaksi avain tapoja lisätä asiakkaan CLTV.,

Asiakastyytyväisyys

Making asiakkaat onnellisempi yleensä aiheuttaa heille viettää enemmän rahaa oman yrityksen. HubSpot Researchin mukaan 55 prosenttia kasvavista yrityksistä pitää” erittäin tärkeänä ” investoida asiakaspalveluohjelmiin. Jos tarkastellaan yrityksiä, joiden liikevaihto on pysähtynyt tai pienentynyt, vain 29 prosenttia sanoi tämän investoinnin olevan ”erittäin tärkeä.”Yritykset, jotka suuntautuvat aktiivisesti asiakkaidensa menestykseen, saavat enemmän tuloja asiakastyytyväisyyden lisääntymisen vuoksi.

Asiakassidonnaisuus

uuden asiakkaan hankkiminen voi olla kallis asia., Harvard Business Review ’ n julkaisemassa artikkelissa todettiinkin, että asiakkaan saaminen voi maksaa missä tahansa viidestä 25-kertaisesti enemmän kuin olemassa olevan säilyttäminen. Lisäksi tutkimuksessa Bain & Yhtiö totesi, että 5% lisäys säilyttäminen korko voi johtaa kasvuun voitto välillä 25%: sta 95%. Tämä tekee välttämättömäksi, että yrityksesi tunnistaa ja vaalii arvokkaimpia asiakkaita, jotka ovat vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa. Näin voit saada enemmän kokonaistuloja, mikä lisää asiakkaan käyttöiän arvoa.,

Seuraava, lue oppaamme oppia lisää asiakkaiden säilyttämisestä.

Share

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *