Fôring Rått: En Veterinær ‘ s View

45 CommentsJanuary 06, 2020Categories: Feline Helse, Feline NutritionGuest innlegg av Andrea Tasi, VMD

Mitt navn er Andrea Tasi, og hele mitt liv dreier seg rundt katter og katten omsorg. Jeg ble uteksaminert fra University of Pennsylvania School of Veterinary Medicine i 1988, og var fast bestemt på å gå ut i verden og hjelpe syke katter kan bli bedre, og holde godt katter også.,

jeg har vært i feline eksklusive praksis siden 1991, først i Philadelphia, og nå i Washington DC metropolitan area. Jeg har sett katter blitt det mest populære kjæledyret i vårt land, og vært en del av utviklingen av feline bestemt veterinærmedisin. Hvor kattene var en gang «second class» borgere i veterinær samfunnet, det er nå en eksplosjon av interesse i feline medisinsk behandling og økt forskning på feline sykdom.

Hvordan har jeg Blitt interessert I Raw Food?,

til Tross for mine intensjoner om å prøve å hjelpe katter holde seg frisk eller å gjenvinne sin helse, begynte jeg å se mange katter med kroniske problemer som jeg ikke kunne «fikse». Mer og mer av min feline pasienter var på ett eller flere reseptbelagte legemidler og/eller dietter for å prøve å hjelpe dem med sykdommer jeg møtte dag-til-dag i feline praksis: tilbakevendende blæren (lavere urin) problemer, fedme, diabetes, kronisk oppkast og/eller diaré, kronisk forstoppelse, astma, hud og øre problemer, for å nevne noen., Som jeg foreskrevet mer og mer stoff for å prøve å hjelpe disse kattene, jeg løp inn komplikasjoner og bivirkninger fra medisiner seg selv, eller de ofte sluttet å fungere etter en stund. Resept dietter serveres meg ikke noe bedre: ofte katter ville ikke spise dem, og selv om de gjorde, gjorde jeg ikke se jevnt positive resultater.

En dag, en klient av meg som hadde en nydelig gammel katt som heter Max, fortalte meg at hun hadde slått Maks kostholdet til rå mat, og alle hans kroniske hud og øre problemer gikk bort i løpet av flere uker. Dårlig Max hadde vært på kortison-type medisiner og reseptbelagte dietter (foreskrevet av meg!,) for år, til ingen nytte. Min interesse ble satt i gang! Jeg begynte å lese om katten ernæring og katt dietter og snakke med folk (veterinærer og pet eiere) som hadde spist rå mat. Jeg ble overrasket over hva jeg hørte, så vi bestemte oss for å prøve en rå diett med min (da) ny kattunge, Bug. Jeg hadde vedtatt Bug som en sykelig (faktisk nær døden) og undervekt 6 måneder gamle. Jeg så ham blomstre på rå mat diett, få sunn muskelmasse i vekt, men ikke bli feit, å utvikle en vakker pels og fjerne mange av hans kroniske helseproblemer uten behov for konvensjonelle medisiner., Jeg er overbevist om at hans rå diett var grunnlaget for sin fantastiske recovery.

jeg så ham blomstre på rå mat diett, få sunn muskelmasse i vekt, men ikke bli feit, å utvikle en vakker pels og fjerne mange av hans kroniske helseproblemer uten behov for konvensjonelle medisiner.

jeg nå anbefaler rå dietter for å si alle mine klienter, og har sett fantastiske forbedringer i min pasientenes helse. Jeg vil aldri gå tilbake til å anbefale eller behandlet ved hjelp av hundefôr.,

Hvorfor Ikke Bare Bruke Tørr og Hermetisk Katten Mat?

Korn basert tørre matvarer er det verst mulige å fôre en katt. Kjøttetende rovdyr var utformet for å spise kjøtt/hele byttedyr (bein, organer, etc) kosthold, så enkelt er det! Korn-gratis tørre matvarer, mens kanskje litt «bedre» enn «vanlige» tørre matvarer, er svært høy i kalorier og ikke har vannets innhold av en kjøtt-basert kosten. Mange katter, når du er på en tørr mat kosthold, ikke drikke nok vann til å holde kroppen optimalt hydrert.,

Hermetisk mat er bedre enn tørr, men alle hermetisk mat er høy varme-behandlet, noe som resulterer i nedbryting av mange naturlige næringsstoffer. Disse må byttes ut med ekstra tilskudd (alle kjemiske klingende ingredienser på hermetikk etiketten har en tendens til å være disse erstattet næringsstoffer). Mange, men ikke alle, hermetisk mat også inneholder korn baserte ingredienser, som kan være triggere for en rekke helsemessige problemer.

Er Rå Dietter «Trygge?,»

Det er et par måter å undersøke dette spørsmålet. Først, kan vi spørre oss om kommersielle pet mat er trygg? Mange pet food minnes har skjedd over de siste årene, og mange dyr har dødd av å spise kommersielle pet matvarer forurenset med melamin og andre giftstoffer. Noen pet food minnes har involvert Salmonella funnet i tørr mat. Å tro at masseproduserte matvarer er jevnt «safe» er et stort steg ut i tro, i min mening.

Andre, kan vi se på virkeligheten av hvordan en kattens anatomi og fysiologi ble designet for å spise og fordøye rått kjøtt., Katter har mer syre i magen pH og en kortere mage-tarmkanalen, noe som gjør dem mindre sårbare for mange typer av matbårne bakterier. Jeg minner mine klienter at katter slikke sine bunner hver dag, og gjøre det bra! For det tredje, det er ikke vanskelig å lage balansert kosthold som er trygge fra et ernæringsmessig perspektiv. Ved hjelp av en rekke oppskrifter og kjøtt kilder er den beste måten å sørge for at katten din får all den næringen hun trenger.

ikke Er Det Svært Komplisert å Mate Rå Mat?

Fôring raw mat kan være enkelt! Den enkleste måten å begynne på er å bruke kommersielle frosne rå mat dietter., Å lage hjemmelaget mat er ikke vanskelig heller. Den enkleste måten å begynne på er å bruke en pulverisert premix som Instinkter-TC™ som slår kjøtt og lever i en komplett og balansert diett. Man kan da «oppgradere» til å bruke oppskrifter som krever legge til flere supplement elementer som taurin, fettsyrer, etc.

De mest vanlige problemene som kundene mine har, er at de prøver å gå for fort, og at de glemmer å tine maten på forhånd, slik at den er klar for fôring.,

Hvorfor er det Så Mange Veterinærer Forsiktig Mot Rå Dietter?

Veterinærer faktisk får svært lite opplæring i ernæring. I mine fire år av veterinær skolen, jeg hadde en i klassen, ett semester lang, på ernæring. Det meste av dette kurset fokuserer på hvilke resept kosthold å anbefale som sykdom og hvorfor. For godt kjæledyr, lærte jeg å anbefale «plukke en tørr mat og stokk med det.,»En stor pet food produsenten leveres gratis pet mat til veterinær studenter, og gratis resept dietter for å universitetets veterinær sykehus for bruk med innlagt dyr. Er det noe rart at de fleste veterinærer kommer ut av skolen anbefale at produsentens produkter? Vi ble advart om at det var «komplisert» og «risikabelt» for eierne til å lage sin egen pet food, og at rått kjøtt var full av skadelige bakterier og parasitter, og ville sicken dyr, og muligens deres eiere., Så jeg begynte å bli interessert i rå matvarer og snakket med veterinærer som hadde vært å anbefale dem i mange år, jeg ble forbauset over å finne at raw-food relaterte helseproblemer var få og langt mellom, men at fordelene var fantastisk!

Hva Katten Sykdommer Kan Bli Hjulpet Med Rå Mat Dietter?

jeg har sett diabetes, astma, nedre urinveisinfeksjon (blære) problemer, kronisk oppkast og/eller diaré (inflammatorisk tarmsykdom-type symptomer), hud og øre problemer og andre helsemessige problemer enten markant bedre eller helt løse når rå dietter ble introdusert., Hver katt vil svare på sin egen måte, men jeg nå vise ekte, frisk, rå mat som «beste medisin» for mange av mine pasienter.

Hva Gjør jeg Feed Mine Egne Katter?

jeg bruker en kombinasjon av hjemmelaget og kommersielle frosne rå dietter. Når du lager hjemmelaget mat, jeg bruker flere forskjellige oppskrifter og varierer mitt kjøtt kilder. Min yngste katter liker ganske mye annet jeg gjør, som de ble reist på rå. Deres favoritt kjøtt kilde er kanin. Min eldste kattene elsker hjemmelaget mat laget med Instinkter-TC pulverisert premix. Dette «alt i ett» pulver, når den er blandet med kjøtt og lever, gjør et komplett kosthold.,

Hvem Bør Ikke Bruke Rå Dietter?

jeg anbefaler å unngå rå kjøtt-basert kosthold for katter som er på immundempende medisiner som kjemoterapi medikamenter, eller høyere doser av kortison-type narkotika som prednisolon. Jeg anbefaler også at hvis noen i kattens husholdning har et svekket immunforsvar (HIV/AIDS, kjemoterapi, immunsuppressive legemidler, etc.,) ekstra forsiktighet bør brukes eller rå dietter helt unngås. I disse tilfellene en kommersiell eller en hjemmelaget kokt diett ville være en utmerket erstatning.

Denne artikkelen ble først publisert her i februar 2011, og har blitt oppdatert., Det som opprinnelig dukket opp på Feline Nutrition Foundation nettstedet, og er re-postet med tillatelse. Feline Nutrition Foundation er dedikert til å gi grundig undersøkt informasjon om feline helse og ernæring. Hvis du bryr deg om katter og deres helse, kan du vurdere å bli med i stiftelsen. Medlemskapet er gratis, og et voksende antall medlemmer base vil hjelpe organisasjonen til å spre ordet om arter-riktig ernæring for katter.,

liker Du kanskje også:

  • Flere Grunner til å Stoppe Fôring Tørr Mat til Kattene Dine

  • Balansert Blander Guide til Raw Fôring

  • Stomatitis: Smertefull for Katter, Frustrerende for Foresatte og Veterinærer

  • Drift Catnip Tog Veterinærer å Hjelpe Samfunnet Katter

  • Tags: rovdyr, ernæring, rå mat, veterinær
  • «søndag Sitater: Kjærlighet og Være LovedReview: Self-Oppvarming Hooded Katt Bed»

    tina

    desember 13, 2020 kl 10:28 am (2 måneder siden)

    jeg er bare så forvirret.., for meg er det ikke fornuftig at raw ville være bedre, men i min erfaring..av fôring billig og jeg mener billige kibble og bare gi hermetisk igjen billig som en godbit nå og igjen.. ive hadde en katt som hadde nyre problemer for 30 år siden og var på hermetikk fra vet fra den gang han ble syk.. min andre katt bodde til å være 20 på billige kibble og nå har jeg en 20 år gammel katt som er still going strong. Ingen av de to katter på billige kibble noen gang har vært til dyrlegen andre da de var kattunger og fikk sin kattunge skudd og å være fast og declawed., så siden de var ca 6 måneder de har aldri sett en veterinær. den ene med nyresykdom bodde bare å være ca 6 år..og var inn og ut av vet hele tiden.. jeg har nå en ny kattunge.. godt han adopterte meg.. bare møtte opp en dag.. vi er i en bobil og jeg prøvde ot finne en måte å kutte søppel boksen lukt og selvfølgelig rå diett kom opp.. har noen fed raw lang sikt? hvor lenge har dine katter live?

    Svar

    Samantha

    desember 3, 2020 på 6:26 pm (2 måneder siden)

    Men hvor kan du kjøpe det? Kan jeg bare kjøpe den menneskelige karakter bakken kylling fra butikken?,

    Svar

    Ingrid

    desember 4, 2020 kl 4:47 am (2 måneder siden)

    Nei, rå kylling er ikke et balansert måltid for en katt uten å følge en riktig formulert oppskrift og legge i kosttilskudd. Det er nok av riktig formulert rå dietter tilgjengelig i spesialitet pet butikker eller online., Du kan finne min foretrukne merker her: https://consciouscat.net/2012/03/22/the-best-food-for-your-cat/

    Svar

    Kati

    19 januar 2021 kl 4:46 am (3 uker siden)

    jeg har også sett andre fora ikke å anbefale bakken opp rå kylling som har vært utsatt for for mye bakterier og dens bakken opp til det-noe som gjør det mye mindre trygt enn hele stykker du kan skyll og slipe opp selv. Du må alltid følge en oppskrift som gir riktig mengde av kosttilskudd som en katt behov. Rått kjøtt bare ikke konkurrere kosthold.

    Svar

    kathy

    September 23, 2020 kl 12:38 am (5 måneder siden)

    katter med feline leukemi kan ikke spise rått kjøtt??,

    Svar

    Pam

    November 14, 2020 på 5:01 pm (3 måneder siden)

    Min katt Jack er 12, og har vært på en kvalitet rå diett hele livet hans. Han er nå opplever mye problemer med tisser, og ingen kan finne ut hvorfor. Har du noen forslag? Takk.

    Svar

    Jon

    August 14, 2020 på 4:16 am (6 måneder siden)

    en ting artikkelen savner er en slags kommentar på katt med nyre problemer. Min 10 år gamle katten bare hadde en operasjon etter å komme inn i et vrak. Litt blod arbeid viste hun har det begynnelse av nyre problemer som er typisk for eldre katter., Alle vet ønsket å snakke med meg om var å kjøpe «vet katten mat» fra store selskaper som de lager. Jeg har spist mine hunder rå i 15 år og de har alltid godt. Katten min har alltid foretrukket kibble men jeg har klart å få henne til å spise rå nå. Økologiske, rå produsert katten mat laget av samme leverandør som gjør hunden mat. Er rå mer farlig for en katt med de første tegn på nyre problemer? Fordi proteinet er mye høyere? Jeg virkelig ikke ønsker å kjøpe super kommersielt produserte ting fra veterinær fordi det er hva de presser med mindre det virkelig er veien å gå.,

    for å si det enkelt: er en rå diett ok for eldre katter som veterinærer er å skyve bryteren til «Nyre» kibbles.

    Svar

    Ingrid

    August 14, 2020 på 5:04 am (6 måneder siden)

    Du kan finne mer informasjon om hva å mate kattene med nyresykdom her: https://consciouscat.net/2016/02/15/the-right-diet-for-cats-with-kidney-disease/ Protein begrensning er ikke nødvendig til den siste stadier av sykdommen, hva er mer viktig, er å holde fosfor så lavt som mulig., Darwin ‘ s gjør en rå diett for katter med nyresykdom: https://consciouscat.net/2017/03/14/darwins-offers-raw-prescription-diet-for-cats/

    Svar

    Vicki

    juli 11, 2020 på 6:05 pm (7 måneder siden)

    jeg har en 17 yo Burmesiske gutt med diabetes og lider av pankreatitt bluss, sannsynligvis på grunn av IBD. Han er på en lav dose av Prednisolon for å klare det. Han hadde raw-kenguru, biff eller lam hele sitt liv, selv om det i tidligere år er det kanskje ikke var så gode (supermarked pre-pakket mat). Han har også beiter på fryse tørket kjøtt i løpet av dagen. Bare lurer på hvorfor raw er kanskje ikke egnet for katter på Prednisolon?,

    Svar

    Ingrid

    13 juli 2020 kl 10:18 am (7 måneder siden)

    Det kommer an på om dosen på Prednisolon han er på er immunsuppressiv eller anti-inflammatorisk, så dette ville være et spørsmål til dyrlegen (forutsatt dyrlegen er selv åpen for raw-fôring, mange veterinærer er i motsetning til det av prinsipp.)

    Svar

    Annisah

    9 juli, 2020 kl 12:28 pm (7 måneder siden)

    Dette høres latterlig, men jeg er litt bekymret for å gå raw fordi jeg har lest at det er ingen forskning bak det, og det er sjanser for at de kan dø av visse bakterier. Er min frykt gyldig?,

    Svar

    Ingrid

    9 juli, 2020 på 2:49 pm (7 måneder siden) Svar

    katt mamma

    November 22, 2020 på 9:58 pm (3 måneder siden)

    babyen Min døde av leversvikt fra toxoplasmosis. Hun var på rå diett hele livet. Så, jeg er nå mot fôring rått kosthold.

    Svar

    Elizabeth

    November 24, 2020 kl 10:05 am (2 måneder siden)

    Som jeg er sikker på at du må vite, toxoplasmosis er drept ved å fryse kjøtt for 3 dager, som er grunnen til rå katten mat bør fryses. Hvis din katten mat ble frosset som alle protokoller anbefaler, så toxoplasmosis må ha kommet fra et annet sted.,

    Svar

    Bridget

    Mai 26, 2020 kl 12:32 pm (9 måneder siden)

    jeg snublet over denne artikkelen, mens forsker på mat for min nye kattunge.
    jeg er en første gang kattens eier. Fant ham forlatt av sin mor på 3/4 uker. Han er nå en overgang til våt mat. Jeg har vært å gi ham mors og kitten royal canin merkevare, men ønsket å se nærmere på rå så vet jeg at det er bedre. Jeg ikke stoler helt tørr mat. Jeg ønsket å vite i hvilken alder kan jeg begynne å mate ham rå mat?,

    Svar

    Ingrid

    Mai 27, 2020 på 5:29 am (9 måneder siden)

    jeg anbefaler generelt å starte kattunger på rå mat når de er tre-fire måneder gamle, selv om noen raw-feeders starte dem mye raskere. Du kan finne denne artikkelen interessant: https://feline-nutrition.org/features/tales-from-the-trenches-feeding-kittens-a-raw-diet

    Svar

    Timmy Tomcat

    januar 7, 2020 kl 4:48 pm (1 år siden)

    Vi ga faktisk en rå diett og pappa hadde en kvern og alle. Å være funksjonshemmet han har problemer med å lage mat, og med 6 av oss at det er for dyrt. Han sier at hvis hotellet har mindre gjestene vil han gi det til oss igjen., Flott artikkel

    Svar

    Kitty’sMom

    januar 6, 2020 på 8:19 pm (1 år siden)

    jeg er enig helt med raw fôring med dette forbeholdet: hvis fôring ikke-økologisk kjøtt, så sjansene er dyret(s) ble matet genmodifiserte organismer (GMO) dyrket mat. Noen undersøkelser viser at GMO mat påvirker dyret og spiste det som i sin tur er IKKE bra for noen å spise eller matet som kjøtt, inkludert dyr.

    jeg begynte å mate raw år siden. På den tiden min leverandør kjøpt kyllinger fra en lokal bonde og Gmo ikke var utbredt i korn-matet dyrene., Katten har jeg nå var ca 6 år gammel da jeg adopterte henne. Det er ingen måte å vite hennes historie, men når reddet hun måtte ha legehjelp (spaying, tenner arbeid, etc.).

    jeg startet henne på rå diett jeg hadde matet alle mine andre katter, men for to år siden hun begynte voldsomt upchucking. Hun ble diagnostisert med pankreatitt. Veterinæren foreslo lav-fett cat maten de selger, men jeg nektet som IMO at mat er nesten like ille som fôring ingenting! I stedet gikk jeg til en helhetlig dyrebutikk, og de anbefalte flere lav-fett av høy kvalitet hermetisk mat., Hun tok til mat med en gang, og hun har vært i tilbakegang siden da. Kåpen skinner, øynene hennes igjen gnisten og hun gjenvant sin energi ganske raskt. Hun stoppet upchucking etter å ha spist. Jeg ga henne to aktuelle helhetlig anbefalt kosttilskudd for noen tid, nå falt.

    i Mellomtiden, jeg sjekket med kjøtt leverandør var jeg med som er helt etiske etc. og med en gang hun videresendt meg link for kjøtt leverandøren hun var med på den tiden., Det viser seg at hennes virksomhet outgrew hennes naboens kylling heve evne, slik at hun hadde forandret seg til en mer kylling fabrikken situasjon (ren osv, men en kylling heve fabrikken likevel). Lang historie kort, de kyllinger var å spise GMO mais og jeg ærlig tror det bidratt til å gjøre min kitty syke.

    jeg ønsker å få min lille jenta tilbake på vanlig mat, kanskje ved matlaging først, for så til slutt å prøve litt rå så jeg vet der hvor å kjøpe økologisk kjøtt i bulk som jeg spiser meg selv! Jeg er bare redd for at hennes å ha et tilbakeslag., Jeg liker henne vet, men han har ikke hoppet på den rå bandwagon ennå. Vi gjør det beste vi kan for våre pels babyer så jeg legger fordi dette er min situasjon. Kanskje dette vil gi andre noe å vurdere og/eller har meninger om og/eller som har opplevd en lignende situasjon å vite hvordan du endrer mat med denne diagnosen påvirker dyr.,

    Ingrid takk for postering denne til å åpne opp diskusjonen igjen om fôring rått som IMO er det beste for dem og til og med økologisk kjøtt jeg kjøpe koster ikke noe mer enn den høye enden hermetikk jeg er i dag kjøper (jeg vil kjøpe rå i bulk, lage mat, så fryse i fryser kjøpt, så jeg kunne raw-feed mine katter LOL)! Når du prøver å gjøre de riktige ting noen ganger kan vi føle deg forvirret sikkert. Så snakk om hånden vanskelige LOL!!

    Svar

    anna

    oktober 15, 2020 klokken 6:01 pm (4 måneder siden)

    Veldig nyttig., Takk

    Svar

    Julie B

    12 Mars 2018 kl 12:06 pm (3 år siden)

    Vi har blitt fôring våre mannlige og kvinnelige katter (søsken) en rå mat diett (Darwin) for ca 6 måneder. De er 16 år gamle. For ca en måned nå, den mannlige har vært pooping alle rundt huset. Heldigvis, bæsj er ikke på langt nær så ekkel som når vi matet dem kommersiell pet food. I dag har jeg la merke til at han var rykninger, spasming rundt hans hind slutten. Han raskt satte seg opp og renset sin endetarm. Mitt spørsmål er, tror du han kan være forstoppelse? Han får i deg nok fiber fra den rå mat diett. Sunn på annen måte. Takket.,

    Svar

    Ingrid

    13 Mars 2018 på 5:39 am (3 år siden) Svar

    Flo

    juli 26, 2020 kl 11:29 am (7 måneder siden)

    jeg er interessert i å finne en rå diett menyen og stokk med det. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skulle mate katten min han er ca 9 år. Noen forslag og også kan du peke meg i riktig retning.

    Svar

    Ingrid

    juli 26, 2020 på 3:24 pm (6 måneder siden)

    Du kan finne et vell av opplysninger om raw fôring her på denne nettsiden: https://consciouscat.net/?s=raw+feeding og på Dr. Pierson hjemmeside catinfo.org., En voksen katt bør spise to eller tre måltider om dagen.

    Svar

    Jodi Wer

    12 februar 2018 på 7:35 pm (3 år siden)

    jeg har spist min 7 år gamle katt rått kjøtt siden jeg fikk henne på 6 måneder gammel. Jeg trenger ikke male henne mat. Jeg gjør 10 oz pakker som inkluderer deler av mørkt kjøtt kylling, svinekjøtt, biff og orgel kjøtt. Jeg inkluderer 15% i stykker av kylling nakke og rygg (for kalsium) orgel kjøtt og 5%% leveren. Jeg lager om 4 måneder verdt og fryse pakker. Jeg tiner dem og gi dem en halv pakke om dagen (hun er bare 7.5 kg). Vi trenger ikke bekymre deg om tennene fordi hun tygger kjøtt og bein., Kåpen er vakker og hun har ikke hatt ett helseproblem ennå. Vi har hatt henne blod testet og vår veterinær sier at hun er fantastisk sunt.

    Svar

    Liz

    11 desember, 2017 at 9:42 am (3 år siden)

    Min 2 år gamle kitty har calicivirus. Jeg for tiden mate henne korn gratis high end hermetisk mat. Hun har for det meste luftveiene og energispørsmål, og hun er fylt opp 24/7. Er hun en god kandidat for den rå mat diett?

    Svar

    Martha Waltien

    14. desember 2017 kl 10:52 am (3 år siden)

    Ja!! Et rungende ja!, Vi er tidligere Redningsmenn og vi har dessverre ført i en katt som hadde calicivirus og spre det til andre, og så hadde vi 12 katter er smittet med calici på samme tid som var helvete på Jord. Men vi hadde også nettopp begynt å mate kattene våre raw food, og jeg tror det virkelig hjulpet dem, og vi har fortsatt siden at infeksjon i 2014. De spiser ingenting, men raw food og jeg har aldri hermetisert eller tørr for dem. Vi lager alt fra bunnen av. Med hensyn til calicivirus er det viktig at du tar katten din å du er veterinær for å sjekke om munnen., Ideell hvis du kan gjøre dette-det ville være bedre hvis du så en tannlege kirurgen å undersøke munnen. Calicivirus dessverre er nå kjent for å forårsake direkte stomatitis og andre alvorlige munn sykdom som tann resorpsjon. Jeg visste ikke at det på den tiden, men nå vet jeg så mye om det, og har sett 4 veterinærer for munnen tre av dem er styret sertifisert dental kirurger. Vennligst ikke utsette å gjøre dette fordi det tidligere du griper inn, desto bedre. Jeg er så lei for å høre at du har hatt denne infeksjonen av dette viruset med katten din. Men hun vil komme over det., Den faktiske innledende oppblussing av calicivirus er for 8 dager, og etter at de vanligvis ikke har den øvre luftveisinfeksjon eller tretthet. I utgangspunktet er de fleste av dem får et sår i munn eller tunge som til slutt går unna når de begynner å bli bedre. Vær forsiktig med å innføre andre katter i husstanden fordi mange calici katter er kjent for å være stille bærere. Selv om de er gjenopprettet og ser sunn.

    Svar

    Mary Shipley

    Mai 25, 2020 på 5:08 pm (9 måneder siden)

    Hvilken oppskrift bruker du?, Jeg bruker for tiden bakken tyrkia fra leverandør og legge til kosttilskudd

    Svar

    Godteri S

    9. April 2014 kl 7:20 am (7 år siden)

    jeg har to katter som er feline leukemi positive og de fem andre ikke (de er vaksinert årlig for å beskytte dem og så langt beskyttelse jobber) så vet jeg at jeg ikke kan mate dem rå mat med mindre de er separert. I tillegg til katter, jeg har også en 14 år gammel hund, som avviste rå mat.

    Noen forslag for å mate denne rekken?,

    Svar

    Ingrid

    9. April 2014 kl 7:30 am (7 år siden)

    Du kan finne mine anbefalinger her, Godteri: http://consciouscat.net/2012/03/22/the-best-food-for-your-cat/

    Svar

    Lisa K @ CanAnybodyHearMe

    Mai 30, 2012 på 1:07 pm (9 år siden)

    Oooh jeg så dine tidligere innlegg snakker om Pre-laget blander at du kan kun kombinere med kjøtt! Det som gjør det så lett!! Dette er linken du oppgav:

    jeg er helt bestille denne ting og kommer til å minst begynne å gi både litt raw + tørre å se hva som skjer, og hvis Fru Luna ‘ s mage kan håndtere det….,

    Svar

    Ingrid

    Mai 30, 2012 på 2:10 pm (9 år siden)

    Lisa, la meg vet hvordan det fungerer for Ms. Luna!

    Svar

    Deb

    Mai 30, 2012 på 12:53 pm (9 år siden)

    Hvorfor bør katter på prednisone ikke spise rå dietter?

    Svar

    Share

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *