Hvordan å Beregne Kunden Lifetime Verdi

Kunden lifetime verdi (CLTV) er en av de viktigste beregninger for å måle i hvilken som helst selskap i vekst. Ved å måle CLTV i forhold til kostnadene for kundens kjøp (CAC), selskaper som kan måle hvor lang tid det tar for å tjene inn investeringene som kreves for å få en ny kunde, som for eksempel kostnadene til salg og markedsføring.

Hvis du ønsker din bedrift å skaffe og beholde svært verdifulle kunder, så det er viktig at ditt lag får vite hva kunden levetid verdien er, og hvordan man skal beregne det.,

Kunden Lifetime Verdi (CLTV)

Kunden lifetime verdi er verdien som angir den totale inntekter i en bedrift med rimelighet kan forvente fra en enkelt kunde-konto. Det mener et kundens inntekter verdi, og sammenligner det tallet til selskapets spådd kunden levetid. Bedrifter som bruker denne verdien til å identifisere viktige kundesegmenter som er mest verdifull for selskapet.

CLTV forteller selskaper hvor mye inntekt de kan forvente seg en kunde til å generere i løpet av forretningsforholdet., Jo lenger en kunde fortsetter å kjøpe fra en bedrift, jo større sin levetid verdien blir.

Dette er noe som kunden støtte og suksess lagene har direkte innflytelse over under kundens reise. Kundebehandlere og kundens suksess ledere spiller nøkkelroller i å løse problemer og tilby anbefalinger som påvirker kundenes opphold lojale til et selskap — eller for å churn.,

Hvordan å Beregne LTV

for Å beregne kunden levetid verdien du trenger for å beregne gjennomsnittlig kjøpet verdi, og deretter multiplisere dette tallet med gjennomsnittlig kjøpet frekvens pris for å fastslå verdi for kunden. Deretter, når du beregner gjennomsnittet kunde levetid, kan du multiplisere som av verdi for kunden å bestemme kunden lifetime verdi.

Bli sittende fast med matematikk? Det gjorde vi også. Så la oss bryte det ned trinn-for-trinn sammen.,

Omtalt Ressurs

Gratis Kunden Lifetime Verdi Kalkulator

Fortell oss litt om deg selv for å få tilgang til malen.

Kunden Lifetime Verdi Modellen

– >

  1. Beregn den gjennomsnittlige kjøpet verdi: Beregne dette nummeret ved å dele dine selskapets totale inntekter i en periode (vanligvis ett år) av antall innkjøp i løpet av den samme perioden.,
  2. Beregn den gjennomsnittlige kjøpet frekvens pris: Beregne dette nummeret ved å dele antall innkjøp av antall unike kunder som har handlet for kjøp i løpet av denne perioden.
  3. Beregne verdi for kunden: Beregne dette nummeret ved å multiplisere gjennomsnittlig kjøpet verdi av gjennomsnittlig kjøpet frekvens pris.
  4. Beregn den gjennomsnittlige kunden levetid: Beregne dette tallet med gjennomsnittlig antall år en kunde fortsetter å kjøpe fra selskapet.
  5. Beregne CLTV: multiplisere verdi for kunden ved den gjennomsnittlige kunden levetid., Dette vil gi deg den inntekten du med rimelighet kan forvente en gjennomsnittlig kunden for å generere for din bedrift i løpet av sitt forhold med deg.

Kunden Levetid Verdien Eksempel

ved Hjelp av data fra en Kissmetrics rapporten, kan vi ta Starbucks som et eksempel for å bestemme CLTV. Deres rapport måler den ukentlige innkjøp vaner av fem kunder, så gjennomsnitt deres totale verdier sammen. Ved å følge trinnene ovenfor, kan vi bruke denne informasjonen til å beregne den gjennomsnittlige levetid verdien av en Starbucks-kunde.

Beregn den gjennomsnittlige kjøpet verdi.,

for det Første, vi trenger å måle gjennomsnittlig kjøpet verdi. I henhold til Kissmetrics, gjennomsnittlig Starbucks kunden tilbringer omtrent $5.90 hvert besøk. Vi kan beregne dette ved å beregne et gjennomsnitt av penger fra en kunde i hvert besøk i løpet av uken. For eksempel, hvis jeg dro til Starbucks tre ganger, og brukte ni dollar totalt, min gjennomsnittlig kjøpet verdi ville være tre dollar.

Når vi beregne den gjennomsnittlige kjøpet verdi for en kunde, kan vi gjenta prosessen for de andre fem., Etter det, legge til hver av gjennomsnittlig sammen, og deretter dividere verdien av antall kunder i undersøkelsen (fem) for å få den gjennomsnittlige kjøpet verdi.

Beregn den gjennomsnittlige kjøpet frekvens pris.

neste trinn for å beregne CLTV er å måle gjennomsnittlig kjøpet frekvens pris. I tilfelle av Starbucks, trenger vi å vite hvor mange besøk den gjennomsnittlige kunden gjør en av sine plasseringer i løpet av en uke. Gjennomsnittlig observert over fem kunder i rapporten ble funnet å være 4.2 besøk. Dette gjør vår gjennomsnittlig kjøpet frekvens pris 4.2.,

Beregn den gjennomsnittlige kundens verdi.

Nå som vi vet hva den gjennomsnittlige kunden bruker og hvor mange ganger de besøke i en uke, kan vi finne ut deres verdi for kunden. For å gjøre dette, må vi se på alle fem kunder individuelt, og deretter multiplisere deres gjennomsnittlige kjøpet verdien av deres gjennomsnittlige kjøpet frekvens pris. Dette lar oss få vite hvordan mye inntekter kunden er verdt å Starbucks i løpet av en uke., Når vi gjentar denne beregningen for alle fem kunder, vi gjennomsnittlig sine verdier sammen for å få den gjennomsnittlige kundens verdi av $24.30.

Beregn den gjennomsnittlige kunden er livet span.

Selv om det ikke er spesifikt angitt hvordan Kissmetrics målt Starbucks’ gjennomsnittet kunde livet span, det gjør liste denne verdien som 20 år. Hvis vi skulle beregne Starbucks’ gjennomsnittet kunde levetid, måtte vi ser på antall år for at hver kunde som er besøkt Starbucks. Da kunne vi gjennomsnittlige verdiene sammen for å få 20 årene., Hvis du ikke har 20 år å vente og bekrefte det, en måte å beregne kunden levetid er å dele 1 av churn rangere prosent.

Beregne kundens lifetime verdi.

Når vi har bestemt gjennomsnittlig verdi for kunden så vel som den gjennomsnittlige kunden levetid, kan vi bruke disse dataene til å beregne CLTV. I dette tilfellet, må vi først å multiplisere gjennomsnittlig verdi for kunden ved 52. Siden vi skulle måle kunder på deres ukentlige vaner, må vi multiplisere deres verdi for kunden ved 52 for å reflektere en årlig gjennomsnitt., Etter det, må du multiplisere dette tallet med kunden levetid verdi (20) for å få CLTV. For Starbucks-kunder, som verdi viser seg å være $25,272 (52 x 24.30 x 20= 25,272).

Forbedre Kunden Lifetime Verdi

Nå som du vet at kunden lifetime verdi, hvordan kan du forbedre dem? Mens det er en rekke måter å få inntekter, kundetilfredshet og kundelojalitet er to viktige måter å øke din kundens CLTV.,

Kundetilfredshet

Gjør dine kunder lykkeligere vil vanligvis resultere i at de bruker mer penger i bedriften. I følge HubSpot Forskning, 55% av voksende selskapene synes det er «svært viktig» å investere i kundeservice-programmer. Hvis vi ser på bedrifter med stagnerende eller fallende inntekter, bare 29% sa at denne investeringen var «svært viktig.»Selskaper som er aktivt rettet mot sine kunders suksess opplever mer inntekter på grunn av økt kundetilfredshet.

Kundelojalitet

skaffe seg en ny kunde kan være en kostbar affære., Faktisk, en artikkel som er publisert av Harvard Business Review, fant at å få en kunde kan koste hvor som helst mellom fem og 25 ganger mer enn å beholde en eksisterende. I tillegg, en studie utført av Bain & Selskapet funnet at en 5% økning i retention rate kan føre til en økning i resultat mellom 25% til 95%. Dette gjør det viktig at din bedrift identifiserer og nærer den mest verdifulle kunder som samhandler med bedriften din. Ved å gjøre dette, vil du få mer sum inntekter som resulterer i en økning i kunde-lifetime verdi.,

Neste, les vår guide til å lære mer om kundene.

Share

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *