I'm en Amerikaner som spiste som en fransk person for en uke – og det viste meg hvor forskjellige våre dietter virkelig er

fransk dietter variere fra American dietter på mange måter.
REUTERS/Philippe Wojazer
  • For syv dager jeg fulgte kosthold og livsstil av den franske.,
  • jeg unngå bearbeidet mat, prøvde franske oppskrifter, utøves utenfor i stedet for på treningsstudioet, og prøvde å lage et måltid til en mer sosial opplevelse.
  • jeg endte opp med å ikke føle seg vel og falt tilbake til min Amerikanske vaner.

Det kan ikke virke som det, men fransk og Amerikansk kultur er forskjellig på mange måter. Fransk bryllup, foreldre stiler, og til og med mat service kan se mye annerledes enn de av Amerikanere. Deres dietter er ikke noe unntak.,

Før dette eksperimentet jeg så på forskjeller mellom fransk og Amerikansk dietter og var overbevist om følgende en typisk fransk diett ville være noe problem i det hele tatt. Tross alt, det er ingen strenge regler, og det ville gi meg en unnskyldning til å spise mer brød og ost. Hva kunne gå galt?

For at denne uken ville jeg være å innlemme følgende kosthold og livsstil endringer:

• Mindre måltider.
  • Velge fersk mat over behandlet eller fast food.
  • Eliminere distraksjoner mens de spiser.
  • Heading utenfor for turer i stedet for å treffe gym.,
  • Nyter dessert.

Dag 1: Dagligvare shopping var en utfordring

I Frankrike, de fleste matvarer er kjøpt på lokale markeder snarere enn dagligvarebutikker. Men siden en annen strekning av vinteren hit mitt område, et bondens marked var ikke akkurat et alternativ for meg. Jeg gikk for den neste beste tingen og gikk til Spirer Bondens Marked, en økologisk dagligvare i mitt område.

jeg kjøpte produsere, nybakt brød, sjømat og ost, prøver å fokusere på alle råvarer. Denne i og for seg var vanskelig for meg som en som er helt avhengig frosne grønnsaker., Timeplanen min kan være uberegnelig, og jeg hater å måtte kaste bort produsere når jeg ikke kan spise det raskt nok, så jeg velger frosne stedet. Men denne uken har jeg gjort en grundig plan for hvert måltid i uken, med håp om at ingenting ville bli kastet bort.

Siden den franske tenke på egg som en lunsj eller middag, mat, bestemte jeg meg for å gjøre (Amerikansk) frokost til middag. Det besto av toast med ost, egg og spinat. Jeg hadde også en yoghurt med lin og chia frø, siden jeg spiser dem hver dag.

Så langt, så bra.,
Stephanie Ashe

Dag 2: jeg prøvde å bryte pulten min-lunsj vane

jeg startet dagen med en tradisjonell fransk frokost med brød og et utvalg av pålegg, herunder smør, syltetøy, og Gournay ost.

Den franske understreke verdien av spiste god mat og måltider. Det betyr å unngå distraksjoner, for å ta din tid, og gjør måltidet mer sosial. Det skulle være et problem for meg.

jeg pleier å spise lunsj ved pulten min og fortsette å jobbe. For å virkelig spiser som en fransk person jeg ville ha som vane å bryte., Jeg hadde en annen «frokost» måltid med egg, brød, grønnsaker og yoghurt, som jeg spiste i pausen rom på jobb. I stedet for å sitte alene med mine hodetelefoner, satt jeg med en kollega og hadde en god samtale. Snakker tok meg to ganger så lang tid å spise, men jeg antar det er poenget.

For middag, og jeg laget en versjon av den tradisjonelle fransk rett ratatouille. Jeg ristet litt fransk brød og smør som godt, og det gjorde for en deilig og mettende måltid. Min mann og jeg, som vanligvis spiser middag på bordet mens du ser på TV, bestemte seg for å holde seg med distraksjon-gratis måltider og slått av TV-en., I stedet har vi snakket om hverandres dagen og delte vår begeistring om våre kommende ferie.

jeg likte litt kvalitetstid med middag.
Stephanie Ashe

Dag 3: jeg hadde en veldig Amerikansk slip-up

jeg fast med det samme frokost for de fleste av uken, fordi jeg leste at franskmenn ikke variere mye frokost.

jeg hadde en alt-dagers møte på jobb, så sjefen min hadde lunsj bestilte i. Heldigvis, som mente at jeg ville ha maten min, og samtidig samarbeide og brainstorming med teamet mitt., Dessverre, de ønsket å bestille fra en gourmet hot-dog sted, en av de mest Amerikansk mat jeg kunne ha hatt. Jeg ønsket ikke å regne på sin parade av noe som tyder på noe annet, så jeg tenkte på en annen sentral del av den franske kosthold — alt i moderasjon. I stedet for å tenke på det som en fiasko, og jeg lovet å komme tilbake på sporet på middag.

jeg gikk med en solid, fransk-godkjent måltid av sverdfisk biff, asparges med løk og sopp, fargerike, søte poteter, og fransk brød.

Mer brød.,
Stephanie Ashe

Dag 4: dusj lunsj tilbake

igjen, jeg ble sittende fast på pulten min for lunsj, så jeg bestilte en salat fra Chopt. Det var deilig, men jeg hadde ca 30 minutter mellom møter til skjerf den ned.

jeg gått tilbake til et skrivebord lunsj.
Stephanie Ashe

Middag var ikke noe bedre. Min mann jobbet sent, så jeg laget meg litt pasta å spise alene., Jeg vet jeg kunne ha sjekket for å se om en venn kan bli med i siste liten, eller jeg kunne ha gått til en restaurant, så jeg i det minste var omgitt av mennesker. Men etter en lang dag, alt jeg egentlig ville gjøre var å gå hjem. Jeg spiste alene og, ja, skrudde på TV-en.

jeg innså at etter «fransk livsstil» var ikke så lett som jeg trodde det ville være, fordi det er grunnleggende deler av dagen min som motsier det. Med mindre jeg hadde omorganisert min fremdriftsplan og planlagt noen sammenkomster, det var ingen måte å unngå det som skjedde denne uken.,

Dag 5: jeg følte meg ut av det

jeg trodde aldri jeg skulle høre meg selv si dette, men jeg var veldig lei av brød. Til tross for at en av mine favoritt mat, etterfulgt av ost, jeg vanligvis spiser den med måte. Det er ikke alltid enig med min fordøyelsessystemet, og denne uken ble en påminnelse om det. Av dag fem var jeg veldig klar for å komme tilbake til min vanlige brød-mindre kosthold.

Noe om denne uken hadde også kastet meg av mentalt. Jeg følte drowsier enn normalt, som jeg kan sikkert skylde på ekstra karbohydrater, og jeg fant meg sulten hele tiden., Jeg uhell spiste to lunsjer på denne dagen. Jeg var utsultet på 10 og hadde egg, stekte poteter og frukt, så jeg ble sulten igjen om lag 1, og hadde en spinat salat, sauteed grønnsaker, svarte bønner, og potetmos.

Etter jobb, jeg følte meg som jeg sårt trengte for å gå til gym, men siden den franske opt for utendørs trening, jeg tok til nærmeste tursti for en joggetur.

jeg prøvde å komme utenfor.,
Stephanie Ashe

For middag, og jeg hadde sauteed reker, ris, asparges, og søte gulrøtter, så i hvert fall jeg endte godt.

Dag 6: Er jeg enda gjør dette riktig?

jeg vet at jeg er en knust rekord på dette punktet, men igjen jeg spiste brød, syltetøy, smør, og Gournay ost til frokost.

Mer. Brød.
Stephanie Ashe

En ting jeg la merke til med den franske kosthold er lik den kampen jeg hadde da følgende Middelhavet diett., Det er ikke mye struktur, siden det er mer av en generell livsstil enn en diett, så det er vanskelig å vite om noe jeg gjorde denne uken var virkelig hvordan en fransk person ville gjøre det.

Dag 7: jeg avsluttet sterkt med bakevarer

På min siste dag jeg behandlet meg selv i en veldig fransk måte — med bakverk. Jeg stoppet av en lokal fransk bakeri og fikk noen macarons og kaffe.

En minst fikk jeg en macaron.,
Stephanie Ashe

Denne uken har jeg funnet ut at problemer i en Amerikansk, etter at den franske kosthold handler ikke bare om hva du skal spise, det handler om hvordan å spise det. Kutte ut bearbeidet mat som var lett nok. Men å eliminere jobblunsjer og slå av TV-en under middagen var fundamentalt annerledes enn hvordan mitt liv som normalt spiller seg ut. Og for å være ærlig, jeg rett og slett ikke klarte å innlemme dem i kostholdet mitt veldig godt. Også, som det viser seg, at kroppen min rett og slett ikke lyst til å spise brød og ost hele tiden, selv om tankene mine gjør.,

det gjorde Det minner meg på hvor fint det er å gå for en avslappet spasertur utenfor, så jeg vil definitivt holde det opp så jeg hodet i sommer. Og hver gang på en stund, kanskje jeg skal kaste i en croissant for godt mål.

meld deg på her for å få INSIDER ‘ s favoritt historier rett til innboksen din.

NÅ kan du SE: Populære Videoer fra Insider Inc.