, Hvordan Du Kan Reparere et knust Hjerte Er Bee Gees-dokument, Du har Ventet på: Anmeldelse

Pitch: Tre Australske brødre Barry, Robin og Maurice Gibb dannede den mest formidable musikalske og sangskriver trio denne side af Holland-Dozier-Holland, når de blev Bee Gees., Musikalske kamæleoner, de steg til berømmelse i slutningen af-iscenesat Britiske Invasion af 1960’erne, justeret for den singer-songwriter tid i begyndelsen af 1970’erne, og steg til et niveau af berømmelse under højden af disco, der ikke er set siden The Beatles. Direktør Frank Marshall fanger det hele i sin nye HBO-dokumentaren, Bee Gees: Hvordan Kan Du Reparere et knust Hjerte, blanding kuldegysende isolation spor og arkivering interviews med brødrene Gibb til at fortælle en medrivende historie om en søskende-trio, som, på trods af deres forskelle, trivedes på grund af deres dybe kærlighed.,

for At Elske Nogen, Hvor Du Kan Reparere et knust Hjerte finder Bee Gees klædt i sølv glitrende jumpsuits, svang udsat bryst hår, på højden af deres berømmelse, afventer en hæs 1979 publikum i Oakland Coliseum. Gruppen ved det ikke, men næsten 2.300 miles væk, på Comiskey Park, er slutningen af disco snart at ankomme. Det er åbningen indstilling for en gruppe, der snart vil lære farerne ved musik berømthed, og styrtdykke fra den udbredte tilbedelse til lampooned.,

Spol frem til 2019, og en gråhåret Barry Gibb, i en stråsol hat, går på sin Miami ejendom. Som det sidste overlevende medlem af gruppen er han nu den levende udførelsesform for den forlorn final Templar knight i Indiana Jones og The Last Crusade. Hver dag kæmper han med minderne om familiemedlemmer, der nu er langt væk. Det tragiske held at være den sidste.,

Gennem arkivalier interviews, der går helt tilbage til 1999, søskende forklare, at på trods af aldersforskel (Robin og Maurice var yngre end Barry), de følte sig som trillinger på grund af deres fælles drøm om at blive berømt. Hjemmevideoer fra deres barndom afslører en trio af brødre, der var irreverente i deres humor. Den stramme aura, som ville signalere deres senere sikrede harmonier, er også tydelig i optagelserne. Som de forklarer, tænkte de med et sind., I 1967, sprang de til England, Robert Stigwood — der var allerede styring af Fløde — blev deres leder, og de dannede en kvintet med guitarist Vince Melouney og trommeslager Colin Peterson.

Bee-Gees (ANL/)

Ensomme Dage: Marshall tilbringer meget af den første halve time af sin 110-minutters dokumentarfilm beskriver koncernens ambitioner, og de subtile, men alligevel gaping, hvordan brødrene var forskellig. Robin, der leverede trioens tårevævende vibratos, beskrives som en tilbagevendende trickster, en mand, der havde brug for CoA .ing, før han åbnede op., Maurice var den elskværdige lavere tonede fredsmager; den, der beroligede sin tvillingbror Robin og Barrys konkurrencedygtige striber. Og Barry, den ældste, var den åbenlyse skurrende frontmand, der tilbød guddommeligt strukturerede falsettos. Deres forskelle bandt dem og ødelagde dem næsten.

Intervie .s med Noel Gallagher og Nick Jonas tilføjer kontekst til en dynamisk få andre kan kende eller forestille sig., “Når du har fået brødre synger, er det som et instrument, ingen andre kan købe,” Gallagher forklarer og fortsætter: “at Lave musik med din familie er lige den største styrke og største svaghed, du kan nogensinde har i en musikalsk partnerskab.”Og ingen kender disse styrker og svagheder bedre end den ældste Gallagher. Jonas forklarer også, hvordan uopløst barndomsdynamik kan føre til, at søskende går i opløsning som voksne.

disse er selvfølgelig ingredienserne, blandet med berømmelse og rock-star ego, hvilket ville føre til gruppens 1969 breakup., Redaktører Derek Boonstra og Robert A. Martinez sy sammen en bevvy af ugerevy optagelser — brødrenes respektive ægteskaber og Robin ‘ s katastrofale solo performance i Auckland — for at vise, hvordan brødrene Gibb søgt efter deres velkendte familiær kærlighed andre steder, kun at indse deres afhængighed af hinanden.

Bee-Gees (HBO/)

For Meget Himmel: anden akt til, Hvordan Du Kan Reparere et knust Hjerte — reformationen af Bee Gees — er et udstillingsvindue for deres talent for sangskrivning., Mens det første kvartal af dokumentaren svømmer ved at skrive “ne.York Mining Disaster 1941” og “Massachusetts” på jukebo. – måde, sænker Marshall sit tempo for at fange gruppens kamæleonfærdigheder. For eksempel, deres tilbagevenden været vidne til dem der skiftes fra deres sen-60er pop lyd til en singer-songwriter vibe i starten af 70’erne med hits som “Ensomme Dage” og “Hvordan Kan Du Reparere et knust Hjerte”.

men det er deres overgang til deres disco lyd, da de blev som Eric Clapton beskriver den sjælgruppe, de altid var beregnet til at være, at deres karriere skød i overdrive., To scener, der stikker ud, er isolation af den kradsende guitar-sporet til “Jive, der Taler”, som har “ramt” skrevet over det hele, og isolation af Barry ‘ s “Nætter på Broadway” vokal, når han først nåede overjordisk højder af hans underskrift falset. Begge tilbyder seerne et kig ind i fødslen af en auditiv revolution gruppen ville senere eksperimentere med sampling og synths, også — tilbage, da disco blev den dominerende genre., Det er denne nye lyd, der ville føre dem til at skrive lydsporet til Saturday Night Fever, som ville katapult brødrene til at holde fem af de 10 bedste slots på Billboard Hot 100. Deres rejse eksemplificerer det største aktiv, en gruppe kan have-tilpasningsevne-og hi., at tilpasningsevne gjorde dem til et verdensomspændende fænomen og forberedte dem på deres uundgåelige nedbrud.Marshall er opmærksom på berømmelsens pris og dens cyklusser med inflation og deflation., I løbet af en 1979 nat, under Steve Dahl-ledede Disco nedrivning, faldt Bee Gees fra den største gruppe i verden til persona non-grata. Marshall viser, hvordan oprøret mod disco havde lige så meget at gøre med de hvide mænds skrøbelighed at acceptere, at en genre med rødder i det sorte og homoseksuelle samfund kunne dominere luftbølgerne, som gruppens chart-topping succes. Og hvis deres fald fra nåde ikke fuldt ud forklarer, hvad musik og berømmelse kan give og tage væk, så vil tragedien af deres teenage idol yngre bror Andy også gøre det., I sin kerne, Hvordan kan du reparere et knust hjerte handler ikke kun om et partnerskab mellem ultra-talentfulde søskende. Det drejer sig om de obligationer, vi deler med familien. Det drejer sig om den isolation, vi føler, når de er væk, og den styrke, der kræves for at fortsætte.

dom: hvis der er et brudt hjerte i Marshalls Musik doc, er det helt sikkert Barry Gibb. Marshall forsøger at undgå minedrift hjertesorg for fordybelse, især da Barrys sorg er så tydelig. Marshalls tilbageholdenhed får det sidste kvartal af dokumentaren til at føle sig forhastet., Intertitle kort giver datoerne for Robin og Maurice dødsfald, mens farende gennem tabet mærkes af ikke bare Barry, men også tvillingerne enker D .ina og Yvonne.

Marshall giver også lys meddelelse til gruppens senere opblomstring, ikke bare som sangskrivere, men som et hit-at gøre gruppen i løbet af 1980’erne og ’90’erne. Stadig, Barry ‘ s erklæring om, at han ville handle hver hit at være sammen med sine brødre igen bryder hjertet med samme kraft som deres herlige samlet melodier., Med en jukebo.-parade, der vil invitere seerne til uundgåeligt at synge sammen med klassiske øreorm, Hvordan kan du reparere et brudt hjerte er Bee Gees-dokumentaren, du har ventet på. Det er en passende hyldest til deres uendelige kærlighed til hinanden.

hvor er det Streaming? Dansen begynder den 12. December via HBO Ma..

Trailer: