Inkastien – Hva du kan Forvente på 4 Dagers tur til Machu Picchu

Kjøp gjort gjennom koblinger kan tjene oss en liten provisjon, uten ekstra kostnad for deg.

4.1 K Aksjer

Av alle de tingene vi gjorde og steder vi så under vårt 3 uker i Sør-Amerika, inkastien i Peru er vår favoritt minne. Det enda klatret de gradene som en av våre all-time kjære reiseopplevelser.

Og til å tenke, jeg var litt nølende til å gjøre det.,

jeg hadde hørt så mye om hvor krevende turen er, men det var ikke det som var å gjøre meg nervøs. Jeg liker en god utfordring og elsket ideen om å følge i fotsporene til Inkaene. Vi ønsker ikke å ta den enkle veien ut og komme frem til Machu Picchu med tog. Det ville ha føltes som juks.,

Winay Wayna

Det som i utgangspunktet holdt meg tilbake var min frykt for å bli syke på Inca Trail. Jeg bekymret for mangel på oksygen fra stor høyde ville sparke min rumpe (min kardiovaskulær utholdenhet er patetisk). Hva hvis jeg fikk matforgiftning? Hva hvis jeg fikk influensa? Hva hvis jeg fikk blemmer? Hva om, hva om, hva hvis?

Og hvis jeg være helt ærlig, er det tanken på å gå fire dager uten dusj var ikke tiltalende.,

Tvil til side, inkastien viste seg å være en fantastisk opplevelse. Men det var ikke alle jevn seiling. Vi føler virkninger av høyden (Mike mer så enn meg), men det var overkommelig. Og ja, min største frykt var sant – jeg ble syk på Inca Trail. Heldigvis var det på Dag 1, «easy day».

Likevel, 4 dagers Inka Trail tur til Machu Picchu var ikke like forferdelige som jeg trodde det skulle være.,

Alle de utfordringer underveis gjorde opplevelsen mye mer tilfredsstillende. Den følelse av prestasjon jeg følte på slutten av Inka Trail var enorm. Det var veldig givende å få ut av min komfortsone, å overvinne tvil og frykt. Deretter kaste i alle de fantastiske utsikten og Inca ruiner vi så langs veien, og det gjorde for en uforglemmelig opplevelse.

jeg er så glad jeg bestemte meg for å gå Inca Trail!,

Sayacmarca

Merk: Praktiske tips om hvordan du velger din turoperatør, bestilling av din trek etc. er inkludert i bunnen av dette innlegget.

Inca Trail Detaljer – Klassisk Inca Trail Tur

• Avstand – 44 km (ca.)
  • Vanskelighetsgrad – Hard
  • høydestigning – 1,600 m (ca). Stien leder er på 2,600 m, det høyeste punktet er 4,200 m, og stien ender på 2,400 m.,
  • Skriv inn av Sti – punkt-til-Punkt
  • lang Tid – 4 dager

Inca Trail Dag etter Dag – Hva du kan Forvente på Inca Trail Tur

for Å si det Inca Trail turen er vanskelig er noe relativt, men jeg vil si det var ikke lett!

Alle vil ha sin egen personlige utfordringer inkastien om det er høydesyke, såre muskler og ledd, fysisk utmattelse eller dehydrering.,

Vi ikke hadde erfaring fotturer ved svært høye høyder, aldri hadde selv gjort en multi-dagers tur før, og fortsatt var i stand til å fullføre turen.

for Å hjelpe deg å vite hva du kan forvente på Inca Trail tur, her er et dag-for-dag titt på vår erfaring. Vi håper våre Inca Trail tur guide hjelper deg å avgjøre om den klassiske 4 dagers Inka Trail tur til Machu Picchu er riktig for deg.,

inkastien – Dag 1

Trail head på kilometer 82 – Wayllabamba (12 km, 400 meter høydestigning)

Vår Inca Trail eventyr startet på 5:00 når vår vandring selskapet plukket oss opp fra hotellet i det historiske sentrum av Cusco. Når alle 14 turgåere ble plukket opp, er vi på vei bort fra Cusco og inn i den Hellige Dalen.,

Vi stoppet i Ollantaytambo for en rask frokost og på anbefaling av vår guide, også leies trekking polakker og kjøpte coca-blader for å bidra til å bekjempe effektene av høyde.

Vår frokost vise til Ollantaytambo.

Etter frokost kjørte vi til km 82 av Inca Trail, der turen starter. Vi fikk vår orden med ham har vi leid inn som da ble ledet til første sjekkpunkt hvor vi hadde å vise vår pass før du begynner stien.,

Etter å ha passert gjennom sikkerhetskontrollen, vi krysset en bro over Vilcanota/Urubamba River gjorde en kort oppoverbakke til en eng området. Her fikk vi en introduksjon til stien av vår guide Edy og da vi alle introduserte oss selv. Vår gruppe var en blanding av nasjonalitet, alder og fotturer erfaring, og noen reiser alene.,

Med alle formaliteter ut av veien, det var på tide å komme ned til virksomheten. Dag 1 er vurdert til å være den enkleste av de fire dagers Inka Trail Tur, en «warm-up» for det som skal komme. Det var litt nedover-og oppoverbakke deler, men ikke noe så drastisk.

Langs veien vi passerte mange små landsbyer hvor lokalbefolkningen var som selger drikkevarer og snacks., For noen grunn, var jeg ikke forventer folk å leve sammen i Inca Trail. Hver så ofte en mann med en gruppe av esler frakter forsyninger ville passere. Selv var det en fyr på en dirt bike at whizzed forbi oss!

etter Som dagen gikk, og det begynte å bli ganske varmt ute. Jeg begynte virkelig å merke varmen når vi ble stoppet på et utkikkspunkt over Llactapata ruiner.,

Llactapata betyr «upper town» i Quechua og var en landbruks-stasjon som brukes til å forsyne mais til Machu Picchu. Stirrer over Llactapata fikk meg begeistret for alle de andre ruinene på Inca Trail vi ville se i dagene som kommer.

Etter Edy ble gjort sin tale på Llactapata, begynte vi turen til vår lunsj sted. Dette er hvor ting gikk nedover, og jeg er ikke bare snakker om stien.,

Alle av en plutselig fikk jeg sterke magesmerter. Jeg hadde en følelse av at det var fra noe jeg spiste kvelden før. Se som vi var i en av de få områdene som jeg hadde sett så langt, med tykk(ish) – vegetasjon, og jeg bestemte at det var best å hvile her. Så, jeg dukket av stien inn i busker og satt der på knærne, bøyd over i smerte, i håp om at uansett hva feilen var med å herje på min innsiden ville skynde seg og få pokker ut av meg.

Det tok ca en time, men til slutt følte jeg meg godt nok til å bære på. Ved dette punktet, assisterende guide hadde nettopp kommet på jakt etter oss., Han skulle alltid være på baksiden av linjen, men gikk videre med gruppen (som jeg var faktisk glad for at han gjorde fordi hvor pinlig ville det ha vært!)

Når vi endelig kom på lunsj sted, teltet var allerede satt opp og alle var inne og venter på oss. Jeg var flau for å innrømme at jeg var arbeider med matforgiftning og følte meg dårlig for å holde gruppen opp, men alle var veldig forståelse., Så det ville slå ut, jeg ville ikke være den eneste som har å gjøre med en urolig mage under trek.

resten av vår tur etter lunsj var heldigvis begivenhetsløs, men heller ikke veldig minneverdig. Jeg var bare ser frem til å komme til leiren, så jeg kunne legge meg ned og hvile.

Når vi fikk komme til leiren på Wayllabamba, dørvaktarane allerede hadde våre telt er satt opp. Dette var min type camping – ingen sette opp eller ta ned, og ingen mat!,

maten vi fikk servert på turen var alle veldig deilig, med nok utvalg til å ta selv de pickiest besøk (som meg selv). Jeg ble imponert over gourmet retter de kunne gjøre ut i midten av ingensteds!

Wayllabamba leiren var i nærheten av en liten jordbrukskommune så det var esler, haner og hunder roaming rundt. De støyende dyr holdt oss fra å få en god natts søvn, men minst campingplassen hadde en ren, sitte ned toalett (jeg kan ikke si det samme om resten av campingplasser).,

inkastien – Dag 2

Wayllabamba – Pacamayo (12 km, 600 meter høydestigning)

Dag 2 er regnet som den vanskeligste dagen i Inca Trail tur på grunn av den bratte høydestigning og hundrevis av steintrapper, går både opp-og nedoverbakke. Jeg fortsatte å fortelle meg om jeg kunne komme gjennom Dag 2, resten av turen ville være lett i forhold.

Dag 2 er den bratteste delen. Oppoverbakke nesten hele dagen!,

naturen var veldig forskjellig fra den forrige dagen, mye mer frodig fordi vi gikk gjennom en cloud forest. Vi gikk en liten foss. Jeg likte å være i den tykke av natur og Mike sa han følte seg som Indiana Jones!,

Som forventet, vi snart kom til en del av steintrapper, fortsatt i original fra den tid av Inkaene.

Denne delen av løypa var tøff, men i ettertid var jeg forventer at det skal bli enda vanskeligere. Det viktige for meg var å gå sakte og stødig, alltid holde samme tempo så jeg trengte ikke å stoppe og få igjen pusten hele tiden.,

jeg følte at jeg var beveger seg i slow motion, tar de minste trinnene. Det er alt jeg klarte i stor høyde. Jeg ser ikke poenget i å presse meg selv og risikere å bli syke fordi jeg visste at de fleste av turen i dag ville være oppoverbakke. Så lenge jeg gjorde det til den endelige destinasjonen, det er alt som betydde noe. Det var ikke en rase, selv om bærere kjører forbi oss, gjort det se ut som om det var det.,

Komme over treeline, stoppet vi for lunsj på Llulluchapampa, en eng på 3,680 m. Det var et fint sted å hvile opp for den vanskeligste delen av løypa, oppstigningen til Dead Woman ‘ s Pass.

– Vi ble fortalt at det var en annen 1,5 time klatre til Dead Woman ‘ s Pass, den høyeste pass på Inca Trail på 4,200 m, men jeg tror det tok oss lenger enn det., Det heter Dead Woman ‘ s Pass fordi fra den andre siden toppen av fjellet ser ut som profilen av en kvinne liggende.

Det var en lettelse å komme til toppen av pass fordi det betydde at den hardeste delen av turen var over. Det var kaldt og mye vind så vi tok raskt en gruppe bilde så startet vår nedstigning ned på den andre siden.,

Visning fra Dead Woman ‘ s Pass.
Ser tilbake på Dead Woman ‘ s Pass.

Det var så mange bratte steintrapper går ned at jeg var glad for at vi leide trekking polene. De virkelig hjelper med balanse og stabilitet, og ta noen av stress av knærne.,

For meg, gå ned trinnene var den beste del av Dag 2. Passerer gjennom skydekket, utrolig utsikt over dalen og fjelltopper ble avslørt. De fleste av veien ned ble jeg av meg selv, så jeg bestemte meg for å sitte på et trinn, og ta i øyeblikket.

Synkende Dead Woman ‘ s Pass.

Det var en vakker, gammel stein vei foran meg, buede sin vei ned i dalen., Fjell omgitt meg på alle sider, og den eneste lyden var svak kvitrende fugler. Dette var min favoritt øyeblikk av turen så langt.

Mike slet mer på denne delen av stien. Høyden var å gjøre ham føler deg svimmel, så han måtte virkelig roe ned og konsentrere seg om hvor han var stepping så han ikke falle ned trappen.,

Fortsette på, jeg gjorde min vei ned trinnene helt til jeg kom til vår campingplass for natten. Jeg vet jeg sa at det ikke var et løp, jeg var fortsatt imponert over meg selv for ikke å være den siste som kommer på leir på den hardeste dagen av turen.

Pacamayo (3,600 m) var trolig den mest naturskjønne campingplass jeg noensinne har bodd på., Teltene ble satt opp på en avsats som vender ut mot en dal, med fjell på de tre andre sidene.

Flott utsikt fra leiren!

ta et blikk tilbake på hvor jeg bare vandret fra var surrealistisk. Jeg nesten ikke kunne tro at jeg gikk så høyt opp et fjell!

Etter en stor middag, jeg satt opp min stativ og tok et par natt bilder., Det var litt overskyet, og det var fullmåne, slik at jeg ikke kunne ta en mørk stjernehimmel som jeg ønsket. Likevel, jeg fikk noen gode bilder av fjelltoppen med bevegelige skyer og noen få stjerner.

inkastien – Dag 3

Pacamayo – Winay Wayna (15 km, 900 m høyde tap)

– Vi fikk en annen 5:30 am vekking, men jeg hadde ikke noe imot, fordi jeg var veldig spent for Dag 3 av trek. Jeg visste at det kom til å bli utrolig flott med noen nydelige Inca ruiner langs veien.,

Den første Inka stedet vi kom til var Runkuracay, en liten sirkulær ødelegge utsikt over Pacamayo dalen. Vi sto inne i stein struktur som Edy ga oss en annen historie leksjon. Han var for eksempel et vell av informasjon – jeg skulle ønske jeg kunne huske alt han sa!,

Vi fikk den beste utsikten av Runkuracay når klatring bakken for å forlate området. En god påminnelse om å alltid ta et øyeblikk å se tilbake der du kom fra!,

Fra Runkuracay, det var om en 45 minutters tur til toppen av den andre omgangen, Abra de Runkuracay på 4000 meter. Denne delen av stien er for det meste originale steinene som er lagt ved Inca.

Det var sprøtt å tenke på alt det arbeidet som må ha gått til å bygge denne stien og legging alle disse steinene. Og nå, i hundrevis av år senere, der jeg gikk samme vei som Inkaene gjorde.,

Min favoritt området langs Inka Trail var Sayacmarca. Ruinene var spektakulær og bygget i et så fantastisk sted, beskyttet på to sider av klippene.

navnet Sayacmarca betyr «Utilgjengelige Town», som ble veldig passende vurderer omgivelsene., Gjennom hele turen, jeg var så overrasket på steder Inca valgte å bygge byene på.

Mitt favoritt bilde fra Inca Trail!

Vi tilbrakte en god del tid til å vandre gjennom Sayacmarca som Edy fortalte oss om nettstedet. Jeg ble så begeistret for disse ruinene jeg ikke ønsker å forlate.,

Back on the trail we passed by more ruins including Conchamarca, a small Inca dwelling that was probably a resting place for travellers on their way to Machu Picchu.,

banen fikk svært naturskjønne igjen som vi gikk gjennom en annen frodig cloud forest. Orkideer var bare å begynne å blomstre, og jeg bet i en uke eller så stien ville ha vært så fargerik. Vi gikk forbi en gruppe av lamaer!,

Etter å ha gått gjennom en Inka tunnel skåret inn i fjellet, stien begynte å klatre opp til den tredje pass (3,700 m). Steinen banen klemte fjellsiden, med ingenting, men en bratte dal på min venstre side. Det var litt nervepirrende å være så nær kanten, men åh-så fotogene!,

Fra passere jeg kunne se flere snødekte fjell og noe som så ut som en liten foss måte på den andre siden av dalen.

Når den passerer vi kom til en lysning, der vi stoppet for lunsj., Igjen, fantastisk utsikt var spredt ut foran oss. Det er morsomt fordi på den ene siden, disse synspunktene vil få deg til å sitte og stirre for resten av dagen, mens det på den annen side, kan de inspirere og motivere deg til å holde det gående og se hva som ligger foran oss.,

Bare ned bakken fra vår lunsj stedet var Phuyupatamarca, den «Byen i Skyene». Det var en annen naturskjønne ruin, men sannsynligvis mest minneverdige for tusen eller så trinnene for å forlate nettstedet.,

Denne delen av løypa har et rykte for å være tøff på knærne, og til og med fått kallenavnet «The Gringo Killer». Knærne mine ikke får for hard (sannsynligvis på grunn av trekking polene), men undersiden av føttene mine begynte å gjøre vondt. Det er tøft å gå på alle de ujevne steiner!,

På vei til den siste leiren, tok vi en liten avstikker til Winay Wayna ruiner. Dette området hadde en spektakulær sett av landbruket terrasser som klamrer seg til fjellsiden, og også noen stein bad. Winay Wayna kan ha vært et sted der pilegrimer til Machu Picchu engasjert i rituell rensing for siste del av løypa.,

Jeg hadde ikke en følelse av hvor høye terrasser var stablet før jeg gikk ned til bunnen. Stående i skyggen av denne menneskeskapte rart, jeg følte plutselig ubetydelige og små.,

Fra ruinene vi kunne se vår campingplass og høre togene kommer og går fra Aguas Calientes (Machu Picchu by). Jeg begynte å føle seg trist vi nærmet oss sivilisasjonen, signaliserer vår reise var å komme til en slutt. Jeg likte å være i midten av ingensteds – det var så fredelig og avslappende.,

Vi ankom Winay Wayna campingplassen akkurat som det begynte å bli mørkt. Det var en gruppe av søte lamaer kommer opp på trinnene, så vi la dem passere før du gjør vår vei til telt.

Dag 3 var en veldig lang dag, fottur fra soloppgang til solnedgang, men den imponerende utsikt og fantastiske Inka ruiner gjorde det min favoritt dag av turen.,

inkastien – Dag 4 på

Winay Wayna – Machu Picchu (5 km, 300 m høyde tap)

Dette var den siste dagen av vår tur, og vi fikk den tidligste wake-up call – 3:30 am! Jeg var glad vi var på et betydelig lavere høyde fordi det ikke var kaldt ut på alle, selv tidlig på morgenen.

Vi måtte stå opp tidlig for å linje opp på den siste kontrollpunktet, som åpnet på 5:30 am. Det var morsomt å se en lang linje av lykter å forlate leiren og fottur ned til stasjonen.,

Når kontroll åpnet vi fikk gjennom ganske fort og startet den siste etappen av vår tur til Machu Picchu. Jeg var på forsiden av gruppen, bak Edy som gikk på så raskt at jeg var pusting og pesing å holde opp. Vi måtte be ham om å stoppe, så vi kan ta av lag siden vi var å få varme prøver å matche hans tempo.

Etter ca 2 timer med vandring vi hadde nesten kommet til slutten av Inca Trail., Det var en siste utfordring – en nesten vertikal fly av 50 trinn som fører opp til Sun Gate (Intipunku). Det var så bratt at vi måtte bruke våre hender til å trekke oss opp som om vi var gjennomgang. Det er derfor denne delen av løypa er kalt «Monkey Klatre».

På toppen, har jeg gått gjennom the Sun Gate og det var det – Machu Picchu spredt ut foran meg, basking i dag er første stråler av lys.

jeg fikk umiddelbart emosjonelle og måtte tørke noen tårer fra ansiktet mitt., Det var et utrolig syn, jeg trodde aldri jeg skulle faktisk se i det virkelige liv.

Min overveldende følelser var brakt videre av en blanding av tanker fra, «Det er så vakkert» og «jeg kan ikke tro at jeg var ferdig med turen». Det var en kombinasjon av ærefrykt, og lettelse, stolthet og gjennomføring.

Dette øyeblikk, den første glimt av Machu Picchu var så tilfredsstillende og givende. Jeg ville ikke ha handlet det om noe som helst.,

Så mye av en kamp turen var til tider, det var alt verdt det å ha denne utrolig utsikt bli mitt første inntrykk av Machu Picchu. Det er ingen bedre følelse enn å vite at du har tjent denne visningen. Definitivt en kraftig øyeblikk jeg vil huske for alltid.

når vi kom ned veien til Machu Picchu var jeg å reflektere over vår tur. Plutselig er det ikke synes så vanskelig lenger. Det er som hva de har å si om fødsel – du umiddelbart glem smerte og kvaler når du ser at babyen din., I vårt tilfelle var det magiske første glimt av Machu Picchu, i den tidlige morgensolen, som gjorde alle vanskeligheter på inkastien forsvinne fra våre sinn.

Siste Tanker Om inkastien

Det var kombinasjonen av fantastisk natur, utsøkt Inca ruiner og overvinne en utfordring som gjorde inkastien så minneverdig.,

som Kommer på Machu Picchu med buss bare ikke ville ha vært den samme. Faktisk, jeg er fortsatt overrasket over at den beste delen av 4 dagers trek egentlig ikke å besøke Machu Picchu, men heller Inca trail seg selv og alle de erfaringer som går langs med den.

Det gamle ordtaket virkelig ringer sant her – det handler om en reise, ikke målet.

Vi overlevde Inca Trail!,

Bilder av Inca Trail

Her er noen flere bilder jeg tok mens inkastien.,4d1ecf5160″>

Tips for Hiking the Inca Trail

Inca Trail Regulations: The Inca Trail can only be hiked with a licensed tour operator or guide.,

• Bare 500 trail tillatelser er gitt ut hver dag. Dette inkluderer trekkere, guider, kokker og bærere.
  • Guider må bære emergency oksygen og førstehjelpsutstyr.
  • maksimalt tour gruppestørrelse er 16 personer.

Når du skal Gå: Forhold som er ganske tørr og solrik fra Mai – September. Juni, juli og August er de mest populære månedene, men kan bli veldig kaldt på natten. Stien er stengt i februar.

• Vi gikk i midten av September og har aldri hatt noen regn utover noen få sprinkles på toppen av Dead Woman ‘ s Pass., Den første dagen var det varmt, men resten av dagene var kul, ikke kaldt, og er perfekt for fotturer.

ved Bestilling av Din Trek: Vi bestilte vår trek 7.5 måneder i forveien, og den datoen vi valgte (i midten av September) er utsolgt kort tid etter.

• For høysesongen juni – August, kan du nødt til å bestille opp til et år i forveien.
  • Du må oppgi ditt passnummer så trekking selskapet kan kjøpe din tillatelse. Du må ha pass for å vise på sjekkpunktene langs stien., Kontroller at passet ditt vil ikke bli utløp i mellom bestilling og avreise dato, fordi dette kan føre til problemer på stien.

Velge en Trekking Selskap: Vurdere å bestille din trek direkte med en lokal operatør. Bare Peruanske trekking selskaper som er lisensiert til å drive på Inca Trail så når du kjøper vandringen fra en internasjonal handlefrihet, de har til å betale lokale bedrifter til å bruke sine turer. Dette betyr at du vil sannsynligvis være å betale mer, slik at etaten kan ta sin del før du inngår en kontrakt ut på tur.,

• Være klar over de billigste operatører fordi utstyret kan være subpar og de betaler sine guider og bærere lavere lønn. Stol på meg, dette er noen av de hardest arbeidende menneskene jeg noensinne har sett, i oppdrag med en veldig vanskelig jobb, så det er viktig at de er betalt en rettferdig og godt behandlet.
  • Be om selskapet garanterer avreise uansett hvor stor gruppen er. Hvis ikke, spør om turen vil bli kansellert eller hva selskapet de bli med for å møte den minste gruppestørrelsen.,

Hva gjør Trekking Selskaper Gir: Tjenesten omfatter vanligvis transport fra Cusco til starten av turen, tillatelser for Inca Trail, inngangsbilletter til Machu Picchu, sover telt, mat, guider, bærere til å bære telt, mat og matlaging forsyninger, tog billett fra Aguas Calientes til Ollantaytambo og buss service fra Ollantaytabo tilbake til Cusco. Vår trek pris også inkludert buss billett fra Machu Picchu til Aguas Calientes og en sleeping pad (som var vanskelig og tynn, så det kan være lurt å ta med din egen).

• Vår turoperatør hadde soveposer tilgjengelig for leie.,

Ansette en Porter: Du vil bli pålagt å bære din egen personlig utstyr (inkludert sovepose), med mindre du leie tjenestene til en ekstra porter. Du må gjøre dette ved bestilling vandringen.

• Vårt firma har gitt oss en duffle bag som vi kan sette ting inn for å gi til porter (vi tok en lås for å sikre det). Maksimal vekt porter kan bære på Inca Trail har vært begrenset til 20kg, så vi kunne bare gi ham 12 kg av ting, så hadde han 8 kg for sin egen personlige elementer.,

Drikkevann: på Flaske vann er tilgjengelig for kjøp på noen steder langs løypa på første og andre dager, og så ikke før Machu Picchu.

• Våre trekking selskapet har oppgitt til oss med kokt vann for tredje og fjerde dager.
  • Vi ikke trengte å drikke fra bekker, men jeg tok en filtrert vann flaske og rensing tabletter bare i tilfelle.

Toalett Fasiliteter: Alle campingplasser har toalett med kaldt vann. Toaletter var tilgjengelig til lunsj steder også. Vi hadde bare en sitte ned toalett, resten var knebøy stil., Vær advart – de er ikke rene og lukter veldig dårlig.,h gummi tips (vi anbefaler dette, kan du leie dem), stødige fjellsko, fotturer sokker, sandaler for på leiren, poncho/regnfrakk og regn bukser, varme klær som kan være lagdelt, lue, lommelykt, toalett papir, blemme krem og moleskin, våtservietter, hand sanitizer, vann flaske eller hydration pack, vannrensing tabletter (for bruk i nødstilfeller), bug spray, solkrem, solbriller, coca blader, medication (høydesyke piller, oral rehydrering tabletter/elektrolytter, Imodium), ting sekk til å bruke som en pute, et kamera med en masse ekstra batterier, kan du få snacks og noen toalettmappe ting du kanskje trenger.,

• Ting vi pakket, men ikke bruk: vannrensing faner, de fleste av våre snacks (vi tok altfor mange, så mye at Mike fikk kallenavnet Snack Pappa. Høyden og kokablader drepte våre appetitt, men better safe than sorry).

Forberedelse til Turen: sørg for at turskoene er brutt i før fjellturen. Vi fant det nyttig å gjøre noen dagers turer og lange turer som fører opp til vår trek.

• Bruke minst 2 dager i Cusco før reisen for å få akklimatisert til høyden. Vi tilbrakte 3 dager.,
Machu Picchu – belønning for å fullføre 4 dagers Inka Trail tur.

Overnattingssteder i Cusco

For din bekvemmelighet, her er en liste over hotell i Cusco. Vennligst vurdere å bestille din Cusco hotellrom gjennom den medfølgende link. Det koster ikke noe ekstra og bidrar til å støtte dette nettstedet. Takk!,

Produkter Vi bruker og Anbefaler for Inca Trail

Kjøp gjort gjennom disse koblingene tjene oss en liten provisjon, uten ekstra kostnad for deg.

Klikk her hvis shopping fra Canada.,div>